Vyhledat
  • JPO marketing

Jak na facebookové soutěže (Facebook 6/10)

Jednou se skvělých příležitostí, jak na svůj facebookový profil přitáhnout pozornost jsou bezpochyby soutěže. V následujícím článku se dozvíte, jaké druhy soutěží Facebook podporuje, zda-li se dají propagovat a jaké jsou pravidla. Pojďme na to.


Doporučujeme si prvně říct, za jakým cílem chcete soutěž pořádat, chcete:

  • Více prokliků na web

  • Více fanoušků na stránce

  • Propagovat nový produkt/službu

  • Zvýšit zapojení lidí


Typy soutěží


Neplacená soutěž

V tomhle typu soutěží se ve své podstatě nemusíte ničeho bát. Bez vynaložení finanční částky do reklamy tedy stačí jen vybrat vhodný produkt/službu nebo něco čím se zabýváte, tak, ať je potencionální výhra pro lidi atraktivní. Můžete použít výzvy k akci jako je : “Sdílejte tento příspěvek” nebo “ Označte přátele”. V neplacené reklamě s tím Facebook nemá žádný problém. Problém nastává, pokud byste k tomu všemu chtěli soutěž propagovat, např. kvůli většímu dosahu zapojených lidí, fanoušků, nebo pokušečů štěstí, kteří zkouší vyhrát každou soutěž. V nejlepším případě by Vám propagaci Facebook zrušil.


Jak může soutěž vypadat:



Placená soutěž

U tohoto typu soutěže nesmíte využívat výzvy k akci uvedené výše - např. “Sdílejte, označujte". Musíte mít jasně definované pravidlo pro určení výherce, většinou pomocí soutěžní otázky - pokud máte cíl soutěže zvýšit prokliky na web, tak není špatné dát zadání tak, aby odkazovalo na web (např. “Kolik je něčeho někde na webu”) nebo pokud chcete zvýšit zapojení lidí v komentářích, tak se můžete zeptat jaký je jejich nejoblíbenější produkt. Přečtěte si jakou formou propagovat soutěž.


Jak může soutěž vypadat:



Nezapomínejte na disclaimer, neboli “Pořadatelem této soutěže není Facebook”, tohle musí obsahovat každá soutěž.



Hlavní pravidla:

  • Určete začátek a konec soutěže

  • Jasně definujte pravidla soutěže

  • Definujte výhru

  • Uveďte pořadatele soutěže

  • Popište, jak se bude vybírat výherce

  • Patřičně vyhlaste výherce (napište mu, označte v příspěvku)



Nezapomeňte si přečíst podmínky od facebooku